1397-11-18 10:55
568
0
61023
طی چهار دهه انقلاب اسلامی انجام شد؛

افزایش 10 هزار باب مدرسه در گلستان /سرانه فضای آموزشی 4/92 است

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در سال 57، یکهزار و 700 کلاس درس داشتیم و سرانه فضای آموزشی 1/4 مترمربع بود که در سال 97 با افزایش بیش از 10 هزار، هم اکنون 12 هزار کلاس داریم و سرانه به 4/92 مترمربع رسیده است

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ احسان گوهری راد در نشست خبری با  اصحاب رسانه استان  گلستان با بیان اینکه در حوزه ورزشی  در آموزش و پرورش قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیستیم اظهار کرد: در ابتدای انقلاب به ازای هر 80 هزار دانش آموز یک سالن ورزشی وجود داشت اما اکنون به ازای هر 4 هزار دانش آموز یک سالن ورزشی داریم.

وی ادامه داد: در قبل از انقلاب دو سالن ورزشی  سرپوشیده در گرگان و گنبدکاووس داشتیم که این رقم هم اکنون به 86 سالن ورزشی رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در حوزه دانش آموزان استثنایی گفت: در ابتدای انقلاب هیچ کلاسی مختص دانش آموزان استثنایی نداشتیم ولی اکنون 67 آموزشگاه داریم که  یکهزار و 900 دانش آموز استثنایی در آن تحصیل می کنند.

گوهری راد بیان کرد: در زمینه  هوشمندسازی و تجهیزات در مدارس، در اوایل انقلاب صفر بود و هم اکنون 11/5 درصد کلاس های استان که حدود دو هزار کلاس درس را شامل می شود هوشمند و مجهز به تجهیزات پیشرفته آموزش است.

وی افزود: در زمینه پژوهشی در ابتدای انقلاب هیچ موردی بعنوان پژوهش در استان نداشتیم ولی هم اکنون 15 پژوهش سرای دانش آموزی در استان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان  در زمینه رفاهیات فرهنگیان و انگیزه سازی آنها گفت: پیش از این هیچ مرکزرفاهی وجود نداشت اما هم اکنون سه خانه معلم در گرگان، گنبدکاووس و کردکوی، 14 استراحتگاه کوهستانی در علی آبادکتول، مینودشت، گالیکش، کردکوی و دو باب درمانگاه فرهنگیان در گرگان و گنبدکاووس 22 هزار همکار فرهنگی ما را پوشش می دهد .

وی یادآورشد: در سال 57، یکهزار و 700 کلاس درس داشتیم و سرانه فضای آموزشی 1/4 مترمربع بود که در سال 97 با افزایش بیش از 10 هزار، هم اکنون 12 هزار کلاس داریم و سرانه به 4/92  مترمربع رسیده است.

گوهری راد بخشی از آثار  و برکات چهل ساله انقلاب اسلامی را مبارزه با بیسوادی برشمرد  و ابراز کرد: طبق سرشماری سال 95  تعداد با سوادان استان گلستان یک میلیون و 200هزار نفر  و  تعداد بیسوادان  68 هزار و 673 نفر پایش شده است.
وی با اشاره به در پیش بودن دهه پنجم انقلاب، اذعان کرد:  اکنون باید برنامه ریزی خوبی برای دهه پنجم انقلاب داشته باشیم و نیاز است اقدامات بهتری برای عدالت آموزشی اتفاق بیفتد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد: باید نیروی انسانی کارآمد داشته و پوشش تحصیلی را افزایش دهیم. دانش آموزان را از حافظه محوری خارج کرده و روش های جدید آموزشی را استفاده کنیم.

به گفته گوهری راد؛ عدالت آموزشی و فراگیر کردن پوشش تحصیلی در همه مقاطع و جای جای استان،  بهره وری مطلوب و اثر بخشی بیشتر و تربیت نیروی انسانی متخصص، بسط توسعه آموزشی  و کیفی سازی آموزش براساس روش های جدید آموزشی و  مهارتی،  شتاب بیشتر در تجهیز و ساخت فضاهای آموزشی  از جمله سیاست آموزش و پرورش استان  در این دهه خواهد بود.

وی با با بیان اینکه 40  درصد مدارس استان تخریبی و نیازمند مقاوم سازی است با برشمردن مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان، بیان کرد: در این سفر 130 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که شامل همراهی با خیران در ساخت 500 کلاس درس، استاندارسازی سیستم گرمایشی 700 کلاس درس با اعتبار 12 میلیارد تومان، تجهیز هنرستان ها با اعتبار 6 میلیارد تومان و تخریب و بازسازی 300 کلاس درس و همچنین ساخت 200 کلاس درس از طریق بانک توسعه اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درخصوص مطالبات فرهنگیان استان گفت: مطالبات معلمان حق التدریس استان تا اردیبهشت 97 پرداخت شده و خردادماه  از سال تحصیلی گذشته و مهرماه سال جاری  تا کنون پرداخت نشده  است.این موضوع استانی نیست  البته تا پایان سال بخشی  از مطالبات  پرداخت می شود .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.